28 cze 2018

Od Dantego

Zerwałem się z łóżka, zaspałem do pracy. Pobiegłem do kuchni, włączyłem czajnik i przygotowałem kawę. W tym czasie pobiegłem do łazienki, gdzie wziąłem prysznic i ułożyłem włosy. Potem szybko wypiłem kawę, umyłem zęby, ubrałem się i zapakowałem projekty i wreszcie mogłem opuścić mieszkanie. Wyciągnąłem telefon i sprawdziłem, kiedy przyjedzie autobus. Na moje szczęście miał on być za parę minut, więc po dotarciu na przystanek mogłem usiąść i odetchnąć.
*
Po 20 minutach byłem już w pobliżu mojego miejsca pracy, zostało teraz tylko parę minut piechotą. Szybkim krokiem doszedłem do studia, gdzie na zapleczu przygotowałem się do pracy. W pewnym momencie wszedł mój współlokator.
- Dzięki, że mnie obudziłeś - uśmiechnąłem się, lekko go szturchając.
- Budziłem cię, ale ty tylko machnąłeś ręką i poszedłeś dalej spać - szeroki uśmiech zmienił się w minę zakłopotanie, przy okazji nerwowo podrapałem się po karku.
- Nie było tematu - wzruszyłem ramionami, a on się zaśmiał. Wyszedłem z zaplecza i podszedłem do szefa, który stał na recepcji - hejka - położyłem mu rękę na ramieniu, a on obrócił się w moją stronę i uścisnął mi dłoń.
- No wreszcie, masz klienta - wskazał dłonią dziewczynę ubraną w czarną sukienkę, botki i rajstopy w tym samym kolorze. Jej kasztanowe włosy sięgały ramion i przykryte były kapeluszem. Pomachałem jej, a ona podeszła do lady, a za nią stanęła jakaś osóbka.
- W czym mogę pomóc? - spytałem przyjaźnie, opierając się o ladę. Dziewczyna zaczęła opowiadać o tatuażu, który chciałaby zrobić. Usiedliśmy na sofie, gdzie mogłem naszkicować parę pomysłów, które przychodziły mi do głowy, i które odpowiadały kryteriom klientki. Na papier przelałem trzy pomysły, które pokazałem klientce.
- Ten mi się podoba - wskazała drugi pomysł. Twarz dziewczyny, która od połowy w górę zakryta była kwiatami, a wokół znajdowały się pszczoły - a ty co myślisz? - spojrzała na osobę, która jej towarzyszyła. Ja także spojrzałem na tę osobę i czekałem na to, co powie. Byłem ciekaw, czy wybierze pierwszy pomysł, który przedstawiał dziewczynkę trzymającą bukiet, na którym siedziały pszczoły, czy może trzeci pomysł gdzie w dłoniach znajdowały się kwiaty a wokół były pszczoły, czy też zgodzi się ze znajomą.

<ktosiu co wybierzesz?>
<ktoś?>

1 komentarz: